Narrowcasting

Merkt u dat informatie bij uw collega’s vaak te laat overkomt? Of dat klanten/cliënten snel de weg kwijt raken binnen uw pand? Weet u dat een kantoormedewerker wel 10.000 vellen papier per jaar gebruikt.

Een betere communicatie en bewegwijzering in uw pand, de kosten van printen voor een groot deel besparen, dat is in belangrijke mate te realiseren door het toepassen van Narrowcasting.

Narrowcasting is het leveren van informatie die is gericht op een bepaald publiek, op een geselecteerde locatie en tijdstip via digitale schermen, veelal op afstand aangestuurd met relevante visuele content. Deze schermen communiceren naar geselecteerde doelgroepen in (semi)-openbare ruimtes als winkels, cafés, trams en straten maar ook bijvoorbeeld in bedrijfspanden en zorginstellingen. Misschien bent u het wel eens eerder tegengekomen, schermen boven bijvoorbeeld de receptie waar relevant informatie, een welkomstboodschap, productinformatie of reclame wordt weergegeven.

Narrowcasting oftewel het synoniem ‘Digital Signage’,  biedt u de  mogelijkheid om uw interne en externe communicatie te verbeteren door specifieke doelgroepen te benaderen op specifieke momenten met op maat gesneden content.

Voordelen-narrowcasting

Een specifiekere en meer recente vorm van Digital Signage is ‘Interactieve Narrowcasting’. Daarbij kunnen klanten actief invloed uitoefenen op de informatie die ze ontvangen. Bij interactieve narrowcasting wordt vooral gebruik gemaakt van touchscreens, maar tegenwoordig ook zelfs via gebaren en lichaamsbeweging waarbij dus geen touch nodig is. Bovendien is de content meer merkgeoriënteerd en informatief ingericht.

Als voorbeeld nemen we de ‘corporate’ omgeving. Een groot voordeel in deze omgeving is dat doelgroepsegmentatie kan worden toegepast door middel van de impact van de boodschap maximaal te benutten door uw personeel toestemming te geven om specifieke schermen op andere locaties aan te passen. Hierdoor kunnen verschillende gebruikers of afdelingen binnen uw bedrijf de boodschap zo op maat maken voor de desbetreffende doelgroep.

narrowcasting binnen corporate

Narrowcasting, de voordelen:

1. Bewegwijzering binnen panden met narrowcasting

  • Waardoor klanten en/of cliënten sneller de specifieke afdeling kunnen bereiken. Zeker in het geval van bijvoorbeeld een ziekenhuis, want veel zorginstellingen zijn ingedeeld in vleugels, afdelingen en verdiepingen. Beeldschermcommunicatie helpt mensen eenvoudig naar de juiste afdeling te leiden.

2. Besparen van tijd en geld met narrowcasting

  • Tijd kan worden bespaard door het altijd up-to-date zijn van informatie binnen uw onderneming of instelling wat – zeker op de langere termijn – veel tijd scheelt! Geld kan onder andere worden bespaard door het minder verbruiken van papier wat qua kosten jaarlijks ook flink kan oplopen. Tegelijkertijd draagt u op deze manier bij aan maatschappelijk verantwoord ondernemen.

3. Verbeterde communicatie met narrowcasting

  • Door middels business intelligence programma’s cijfers over productie of sales informatie te visualiseren en managementbeslissingen te delen motiveert u ook uw werknemers. Het helpt ook een betere werknemers loyaliteit te creëren door ze op de hoogte te stellen van aankomende evenementen en door erkenning van de prestaties.

4. Draag bij aan verhoogde veiligheid met narrowcasting

  • In noodsituaties kan beeldschermcommunicatie ingezet worden als alarmsysteem. Mensen instrueren om uit de weg te gaan voorkomt panieksituaties. Met één klik op de knop een noodbericht versturen is mogelijk door middel van Digital Signage.

Voor het het beheer van narrowcastingschermen maken wij gebruik van de systemen van M2Cast, welke zich meermaals bewezen hebben als functioneel, gebruiksvriendelijk en flexibel.

Als merkonafhankelijk adviseur kunnen wij u helpen om de beste oplossingen voor uw organisatie te vinden op het gebied van narrowcasting. Wilt u meer informatie rondom de mogelijkheden van narrowcasting? Bel direct met een van onze specialisten op 026-3644828 of mail naar info@fidato.nl

Share: