met inzet van audiovisuele oplossingen
Marco van der Linden (Fidato)
8 mei 2020
Het wordt steeds duidelijker: door het coronavirus leven we voor langere tijd in een 1,5 meter-maatschappij. Onze overheid neemt maatregelen op basis van vertrouwen, er wordt veel gevraagd van onze eigen verantwoordelijkheid. De richtlijnen zijn helder. De kunst is deze te vertalen naar concrete situaties als kantoorwerk, museumbezoek, sporten, winkelen, uit eten…noem maar op. Een collectieve gedragsverandering is nodig om onze economie en samenleving weer vlot te trekken. Concreet moet die gedragsverandering plaatsvinden bij u op kantoor of locatie; in uw organisatie, bedrijf, of evenement.
Hoe gaat u dat doen?
Daar heeft u vast al ideeën over. Misschien heeft u zelfs al een concreet plan met routes in uw locatie en welk gedrag van medewerkers of bezoekers wordt verwacht op bepaalde plekken. Misschien weet u nog niet zo goed wat u het beste kunt doen, hoe u het het beste kunt aanpakken. Hoe dan ook zult u op een gegeven moment moeten communiceren wat mensen concreet waar, wanneer wel of niet mogen of moeten doen. En mensen zijn gewoontedieren, dus één keer de boodschap brengen zal niet voldoende zijn. U wilt het goed doen en het liefst op iedere plek in uw gebouw of evenement steeds iemand hebben staan die zorgt dat alles in goede banen wordt geleid. Bijvoorbeeld dat straks niet iedereen tegelijkertijd zich naar het personeelsrestaurant begeeft of in drommen tegen 17.00 uur of sluitingstijd naar de uitgang stormt. U zou er steeds overal zelf bij willen zijn om ervoor te zorgen dat het goed gaat.
Wij hebben onze gedachten hierover eens de vrije loop laten gaan. Wat zouden zouden wij hierin kunnen betekenen? En hoe kunnen audiovisuele middelen u ondersteunen?
Digital Signage, ook wel Narrowcasting genoemd, leent zich bij uitstek voor directe communicatie precies op tijd op de plek waar het nodig is. Met beeldschermen op diverse strategische posities kunt u mensen aanzetten tot gewenst gedrag. Het is zelfs mogelijk dat deze beeldscherm-communicatie zich steeds automatisch aanpast op basis van actueel gemeten gegevens. U heeft bijvoorbeeld uw kantoor, afdeling, gebouw, restaurant, winkel, evenement of tentoonstelling zo ingericht dat een bepaald aantal bezoekers kan worden toegelaten. Dan kan een Signage-scherm meten of dit aantal is bereikt en direct de locatie sluiten voor nieuwe bezoekers. En dan niet door ‘koud’ de deur dicht te gooien, maar op een vriendelijke wijze via een boodschap op het scherm. Bijvoorbeeld door de verwachte wachttijd aan te geven of een alternatief te bieden. Dit soort informatie kan ook direct individueel worden aangeboden, zodat bijvoorbeeld een medewerker kan bepalen of hij nu kan lunchen of beter over een uurtje.
Onze fantasie gaat nog veel verder. En alles wat we tot nu toe hebben bedacht, is gewoon mogelijk!
Zijn het bekende vraagstukken voor u? Als u wilt, wisselen we graag met u van gedachten. Onze vindingrijkheid, ervaring en kennis van wat er aan audiovisuele middelen op de markt is, helpen u ongetwijfeld de 1,5 meter-maatschappij concreet te maken voor uw locatie. Of het nou gaat over techniek, content, vormgeving, software, routing, service, de mensen van Fidato denken met u mee en stellen de juiste vragen. Omdat zij weten dat communicatie altijd een totaalpakket op maat is, vol dynamiek, juist nu in de 1,5 meter-maatschappij!
Geïnspireerd? Wilt u meer weten over de toegevoegde waarde van audiovisuele middelen of de oplossingen die in uw geval mogelijk zijn? Stuur me een mail (m.vanderlinden@fidato.nl) of bel me gerust (+31 (0)26 – 376 00 74).